Åbenkirke har fået sit eget visitkort

Af Pia Dyreholt Grevsen

-En søndag da jeg stod i Hot Spot efter gudstjenesten, fik jeg en forespørgsel på et kort, som man kunne dele ud når man inviterer folk med i kirke. Sådan et kort havde vi ikke, og så var det at idéen til et visitkort dukkede op i mine tanker, fortæller Pia Dyreholt Grevsen, som er medarbejder i Hot Spot om søndagen i Åbenkirke.

Tidligere var det helt naturligt for mange kirker at dele flyers/traktater ud til folk på “gaden” eller ved “dør til dør mission”. I dag er der nok delte meninger fra kirke til kirke om, hvorvidt at det stadig er den enkelte kirkes koncept. Spørgsmålet er så bare hvordan man får inviteret fx kolleger, venner, familie og naboer med i kirke på en naturlig måde uden at virke anmassende. Det er så her, at et visitkort kan være en måde at lave reklame for sin kirke på, og samtidig sørge for at modtageren ikke får den oplevelse, at de bliver prædiket for.

Brug af visitkort i dag

“I disse tider, hvor alting virker til at blive mere og mere digitalt, kan det faktisk være en decideret fordel, hvis man benytter offline (fysiske) medier fra tid til anden – og så er et visitkort ganske handy og passer i pungen eller lignende.

Der findes i dag mange forskellige visitkort og måder at bruge disse på. Senest er der også kommet nogle digitale versioner. Det er også ganske smart og praktisk. Men ikke så nemt at videregive som et fysisk kort. – For så skal personen, som man giver det til også have app’en osv.

Et visitkort er nemlig også godt til at anbefale en person eller virksomhed. Giv derfor dit visitkort ud, men giv ikke kun ét. Giv gerne et par stykker, så modtageren har nogle at dele ud af.

Dét er fordelen ved de gode gammeldags visitkort, og de bruges stadigvæk i meget stor stil. – Og derfor er visitkort stadigvæk relevante”. Læs mere om visitkort i linket, hvor teksten i dette afsnit også er citeret fra her: https://www.broffset.dk/derfor-er-visitkort-stadigvaek-relevante

-Selvfølgelig skal man mærke efter om man skal udlevere et eller evt. flere kort ad gangen. Det kommer helt an på hvem man taler med og hvilken hensigt man har. Når det fx gælder foreninger, “væresteder”, kirker, kommunen og steder hvor man hjælper socialt udsatte, vil det være oplagt at uddele flere visitkort.

Tag nogle visitkort med hjem efter gudstjenesten!

På visitkortet finder man både kirkens mail og telefonnummer. Der er også en webadresse på kirkens hjemmeside. Samtidig er det rigtig genialt, at der også er en webadresse til vores online gudstjenester. Her kan folk helt diskret “tjekke os ud” som kirke. På den måde vil den som har udleveret det, ikke behøve at vide noget om, at man (modtageren) faktisk er “søgende”, nysgerrig eller måske virkelig interesseret. Du finder visitkortene i Hot Spot i Åbenkirke, så hold dig ikke tilbage, vær frimodig og begynd at dele “kortene” ud. Mennesker er mere “åbne” og nysgerrige, end man lige går og tror.