Åbenkirke samler ind til Tyrkiet og Syrien

I samarbejde med FrikirkeNet indsamler vi penge til ofrene for jordskælvet i Tyrkiet og Syrien. FrikirkeNet har taget initiativ til indsamlingen og nedenfor kan du læse mere om dette. Her finder du også information om hvordan du kan hjælpe.

Vi opfordrer alle vores medlemskirker til at indsamle en eller flere kollekter til fordel for ofrene for jordskælvene i Tyrkiet og Syrien.

International Aid Service (IAS) har tilbudt at være formidler af indsamlingen, som går 100 procent ubeskåret til Dansk Europamissions partnere i Tyrkiet og i Syrien.

Nødhjælpen, der uddeles, er tilpasset de lokale behov og består eksempelvis af tæpper, vand, telte, vintertøj og mad. I fødevarepakkerne er der blandt andet ris, gryn, linser, olie, sukker, te, krydderier og ost.

Al hjælp distribueres gennem lokale kristne, som Dansk Europamission har et mangeårigt og tillidsfuldt samarbejde med, og vi kan følge pengene hele vejen til de nødlidende.

Senere vil vi vende tilbage med en status på, hvor mange der, der blev hjulpet.

Indsamlingen løber frem til den 10. marts, og pengene vil blive sendt af sted løbende.

Tusind tak for jeres opbakning til dette!

Pengene skal sendes til IAS mærket “Jordskælv”:
MobilePay: 58742