24 - 25 Mar 2023

24.-25. marts 2023

Sidste tilmelding: Søndag d. 12. marts

Tilmeld dig her

Læs evt. mere på www.aabenkirke.dk/lift

Relationen til Gud v. Thomas Christensen, ledende præst i Åbenkirke København

Hverdagen er fuld af relationer til folk, jeg kan mærke, se og høre. Netop dét gør relationen konkret og synlig. Men hvad med relationen til Gud, som jeg ikke kan opleve på samme måde? Hvordan kan jeg i min hverdag erfare nærværet af ham? – En oplevelse af, at han faktisk kan kommunikere med mig på forskellige måder? Og at jeg i min kommunikation med ham kan være ligefrem og naturlig.

Relationen til sig selv og andre v. Lars Bo Olesen, ledende præst i Åbenkirke Herning

Præstationskulturen i samfundet kan sætte mig under pres. Sker det samme i min kirke, eller kan jeg her hvile i mig selv? Slappe af, hvor jeg ikke skal levere, præstere eller leve op til andres forventninger? Hvordan kan kirke være stedet, hvor jeg ikke skal gøre noget for at være noget?

Den usandsynlige relation v. Mikael Wandt Laursen, generalsekretær i FrikirkeNet

I dagligdagen møder jeg folk, hvis grundantagelser er helt forskellige fra mine. Skal jeg styre uden om disse personer? Eller kan jeg skabe en ægte relation til min nabo, kollega og mennesker, som kan have helt andre værdier end mig?

Og hvordan skal jeg agere i forhold til Missionsbefalingen? Er jeg i samværet med de andre forpligtet til at præsentere min tro og overbevisning? Eller er målet med relationen bare relationen?

Relationen blandt kirkens medarbejdere, paneldebat

v. Eik Bidstrup, teamleder i Åbenkirke København. Ingrid Frederiksen, præst i Kirkeibyen, Kolding. Peter Skov, leder af teamgrupper, Hillsong København. Ordstyrer Allan Høyer, DR-journalist

Mange af os i kirken er en del af en arbejdsgruppe. Er jeg her mest optaget af at opgaven lykkes? Eller er det min relation til de andre i gruppen, som er vigtig, hvor jeg i mit team får øje på mennesket først fremfor medarbejderen? Hvordan kan jeg være med til at skabe en teamkultur, som er præget af empati, opmuntring og positiv stemning? Et miljø, som er rart at være i.