Fra mur til muligheder

Midt under arbejdet med salen oplevede vi i uge 12 – ugen op til LIFT-konferencen – at vores financieringsplan faldt fra hinanden og vi stod og manglede 5 millioner for at kunne færdiggøre sal-projektet.

Reelt betød det at vi mandag morgen d. 27. marts ville fortælle vores entreprenører, at de skulle lukke bygningen af og afvente vores arbejde med at skaffe ny financiering.

Dette fremlagde vi for kirken søndag d. 26. marts og opfordrede til at alle genovervejede hvordan man hver især ville være med. Derefter samlede vi ind både på gudstjenesten og ved det efterfølgende spontane informationsmøde.

Resultatet henover det næste døgn ville være udslagsgivende for vores kommunikation med entreprenøren næste morgen.

Vores hovedtanke var, at det er bedre at indstille byggeriet før vi laver regninger, vi ikke har financiering til. Vi skal være i stand til at betale enhver sit. Vi vil ikke være en kirke, som laver regninger andre skal betale.

Så skete der noget i rummet…