Hjerte+

Hvad er Hjerte+ for noget?

Sikke en spændende tid vi befinder os i. I skrivende stund arbejder vi på udvikling og opbygning af en skøn og tidssvarende sal, der skal danne ramme om både Åbenkirkes gudstjenester, samt være et kulturhus og samlingssted for byen. Vi kalder det Textilen!

Vi oplever, at det er noget Gud har betroet os, både som en gave og en opgave. At det lykkes skyldes mange dygtige medarbejdere, der gør en stor indsats, men også at der er mange der har besluttet at give regelmæssigt til kirkens arbejde.

Ligesom vi samler alle kirkens frivillige til PULS 4 gange om året, samler vi også alle, der har oprettet et gavebrev, eller som på anden måde giver fast til Åbenkirke og dermed er med til at bære kirken økonomisk.

Når Paulus talte om disse ting, var han ovenud frimodig. Han talte åbent om de Makedonske menigheders generøsitet, og brugte det andre steder som løftestang for indsamlingen til de kristne i Jerusalem. “De Makedonske menigheder gav ikke bare som de havde råd, de gav meget mere, og de gjorde det helt af egen vilje” (2. Kor. 8:3 BHD)

Det er det vi kalder Hjerte+.

Næste Hjerte+ samling er lørdag d. 26 nov. kl. 10.30-13.00 i kirken. Vi vil blive forkælet med en lækker julebrunch, og der vil blive tid til både hyggelig samtale, lovsang, bøn og til at tale om de visioner og tanker vi som tjenesteteam har for 2023.

Det er ganske gratis og alle er inviteret. Det eneste det forudsætter, er en økonomisk forpligtelse som beskrevet ovenfor. Har du spørgsmål til noget af dette, er du velkommen til at henvende dig i vores Hotspot om søndagen, der kan vores medarbejdere fortælle mere om mulighederne for at blive involveret og blive en del af den gruppe vi kalder Hjerte+.

De bedste hilsner

Lars Bo Olesen