Kom til vælgermøde i Åbenkirke

Du får i dette efterår mulighed for igen at være med i et vælgermøde i Åbenkirke.

Forventningen er, at statsminister Mette Frederiksen udskriver folketingsvalg senest starten af oktober.

Tidspunktet for Åbenkirkes vælgermødet bliver 1. onsdag aften, ugen efter at valget er udskrevet.

Til vælgermødet inviterer vi folketingskandidater, som stiller op i vores landsdel.

Stil dine spørgsmål

Mikael Wandt Laursen, journalist og generalsekretær i Frikirkenet, vil være ordstyrer. Han vil udfordre politikerne med skarpe spørgsmål inden for relevante temaer. Du får også lejlighed til at stille dine vigtige spørgsmål til politikerne ved mødet. Og i pausen har du anledning til at gå i dialog med politikerne, face to face.

Tag en ven med

En stor opfordring: Vær med ved vælgermødet. Og inviter gerne en ven, kollega eller nabo med. Et overbevisende fremmøde er et tydeligt signal til både politikerne og pressen om, at vi som kirke er interesseret i vores samfund. Og at vi er politisk bevidste. Det vil være fantastisk, hvis vi ved dette vælgermøde kan blive flere end de 100 deltagere, vi var ved Åbenkirkes byråds-vælgermøde i november 2021.

Bliv opdateret på Facebook

Når vi har en præcis dato for mødet og navnene på folketingskandidater, giver vi lyd fra os. Hold dig opdateret om vælgermødet på Åbenkirkes Facebook-side og i Facebook-gruppen Åbenkirke Netværk.

/Brian Duus Nørgaard

Medarrangør af vælgermødet