Præsentation af nye medlemmer i Åbenkirke

-Jeg hedder Sissel Hyldgaard, jeg er 28 år, og har boet i Herning siden august 2021. Jeg er fra Stenum i Nordjylland, men er flyttet til Herning for at studere på det gamle TEKO. Jeg læser til Designteknolog med speciale i Pattern Design, hvilket betyder at jeg konstruerer tøj, og arbejder med størrelser og pasform i tøjet. Jeg regner med at blive færdig vinter 2024.

-Da jeg først flyttede til Herning, var min plan at besøge de forskellige kirker i byen, før jeg besluttede mig for, hvor jeg gerne ville komme fast. Jeg startede med at tage i Åben Kirke, da jeg kendte nogle få her. Jeg blev inviteret med ud at spise burger efter kirke af en gruppe unge, og det gav mig mulighed for at lære nogen af dem at kende, så jeg besluttede at tage af sted i Åben Kirke igen ugen efter, og jeg er kommet her fast lige siden.

Sissel er frivillig medarbejder i kirken

– Jeg nåede aldrig at besøge andre kirker i byen, fordi jeg følte at jeg hurtigt blev en del af en vennegruppe af andre unge i kirken. Efterfølgende har jeg været engageret i at organisere spisning for de unge efter kirke, og har set hvordan andre unge begynder at finde venskaber i kirken, hvilket er rigtig dejligt at være en del af. Jeg begyndte også at møde op til arbejdslørdag for at hjælpe til. For mig var det en rigtig god måde at møde nye mennesker på, men også for at få et større tilhørsforhold til kirken. Der er noget helt særligt ved at være med til at bygge noget op.

For mig er det vigtigt at komme i en “levende” og karismatisk kirke

-Jeg er vokset op med at gå i kirke, og har altid været aktiv med frivilligt arbejde. Før jeg flyttede til Herning, var jeg 3 år på bibelskole i Bethel (Redding, Californien), og derefter rejste jeg 3 måneder med Iris Global. For mig var det vigtigt at komme i en levende og karismatisk kirke, med fokus på Guds nærvær, og hvor det sociale var nemt at være en del af. Jeg føler at jeg har fået begge dele i Åbenkirke, så jeg er glad for at jeg får lov til at kalde Åbenkirke for mit hjem.

Interview: Pia Dyreholt Grevsen