Præsentation af nye medlemmer i Åbenkirke

-Vi er en familie på 4. Sara på 16 år, der lige er startet på Efterskolen Alterna i København, Daniel på snart 18 år, der går på HTX 2. år i Herning, Kristian 55 år, der er senior projektleder på LEGO gennem 22 år samt mig Tanya, der har eget firma Mattrs, som rådgiver og underviser indenfor kvalitet, miljø og arbejdsmiljø samt har lidt bestyrelsesposter bl.a. i KRIFA.

Vi har nogle fælles interesser og lidt hver for sig. Kristian går meget op i bilen, som smitter af på mig og Daniel. Vi har lidt “specialbilen”, der bliver plejet godt. Kristian bruger også mange timer i autogalleriet. Drengene kører også lidt cross. Vi er meget sammen med familien på begge sider. Vi har altid brugt meget tid med venner i og udenfor kirken. Jeg er meget aktiv i Red Barnet i Herning, så Herning Care kunne godt have min interesse.

I 15 år har vi været en del af Herning Frikirke, tidligere Bykirken i Odense i ca. 10 år. Vi har altid været frivillige i kirken, men er ikke kommet i gang i Åbenkirke endnu. Vi har arbejdet både med børn og teenagere. Jeg har startet en cafe op i Odense (mad til arrangementer), og været administrator på de praktiske ting i Odense. Vi har altid været ledere for en fællesskabsgruppe. Frem til jul er jeg kasserer i Herning Frikirke, og derudover er det også mig der ordner løn. Daniel er medleder i teenageklubben i Herning Frikirke.

Nogle af de ting, som vi har sat MEGET stor pris på i Åbenkirke er, at man arbejder i teams, helt fra top til bund. At der er stor fokus ikke blot i ord men også i handling på børn og unge, som kan ses ved at lokalerne til dem er klar først.

Og så den “åbenhed” som vi møder, alle er velkomne, ingen falder ved siden af eller skal passe ind.