Silas og Alexander fra Acts Academy er praktikanter i Åbenkirke

Af Pia Dyreholt Grevsen

-Vi sender elever ud i praktik rundt omkring i landet, fordi at al teori og læring skal praktiseres og udvikles i mødet med andre mennesker. Vores elever skal helst have lyst til at tjene, bidrage og gøre en forskel både i deres kirker og lokalsamfund, siger Lars Bo Olesen som er forstander på Acts Academy og ledende præst i Åbenkirke.

-Vision og formål for Acts Academy er at give kristne en dyb forståelse af hvem de selv er og hvorfor de eksisterer. På Acts lærer man at vandre med Gud og være ledt af Helligånden. Man får også et solidt fundament og bliver bedre til  bygge relationer og til at bruge de gaver Gud har givet en til at gøre en forskel i kirken og samfundet, siger Lars Bo Olesen.

Alexander elsker at bruge sine gaver inden for musik og lovsang

-Mit navn er Alexander Sjostein, og jeg er 20 år. Jeg er født og opvokset i Brøndby, og har derfor fået de gule og blå farver ind med modermælken. Jeg går meget op i fodbold, hvor Brøndby selvfølgelig er klub nummer 1 i mit hjerte. De sidste par år har jeg boet i Sydhavn, så mere centralt i KBH. Min kirke er Hillsong, som jeg har været en del af siden sommeren 2017. Her var jeg med i lovsangsbandet. Jeg elsker at bruge mine gaver indenfor musik til at prise Gud og bringe folk ind i lovsang og tilbedelse. Jeg både synger, spiller guitar, klaver og trommer.

-Jeg valgte Acts Academy, fordi det var det, jeg følte Helligånden sagde, at jeg skulle gøre. Jeg havde i mange år tænkt at jeg skulle på bibelskole i Australien, men Helligånden prikkede til mig af flere omgange, og nu er jeg landet her, hvilket jeg er 100% sikker på, er Guds plan. Fra min første tid på  højskolen har jeg lært, at du kan få en masse god undervisning med en masse fede inputs, men en stærk relation og kendskab til Gud kommer gennem din egen tid med ham. Det er dér du virkelig får lov at opleve, hvem han er i dig, og hvem han siger, du er i ham.

-At være i praktik i Åbenkirke giver mig en mulighed for at praktisere de ting, jeg lærer på skolen. Vi får en masse viden, og derfor er det rart at komme ud og bruge det i praksis. På Acts Academy er jeg på linjen kommunikation og storytelling. I min praktik i Åbenkirke er jeg en del af ungdomsarbejdet Ignite. Her bliver jeg udfordret til at tale foran folk og generelt træde ud i mit kald til tjeneste.

Det er inspirerende at være praktikant i Åbenkirke

-Mit navn er Silas, og jeg er 20 år. Jeg har boet i Herning siden jeg var 3 år og har gået hele min folkeskoletid på Parkskolen. Efter at jeg blev færdig med folkeskolen startede jeg på HHX, men droppede ud efter et år, da det ikke helt var mig. I sommers blev jeg student fra HF, og siden august har jeg været elev på Acts Academy. De sidste 5 år er jeg kommet i Hillsong Church Aarhus, men er nu i kirkepraktik i Åbenkirke, og så kommer jeg også i Kirke i Byen i Kolding.

-I min fritid elsker jeg at “hænge ud” med venner og spille PlayStation. Jeg er også blevet rigtig glad for sporten disc golf, som jeg spiller engang imellem. Jeg valgte at tage på Acts, da jeg fornemmede at Gud kaldte mig til at tage af sted. I lang tid har jeg ledt efter et sted jeg kunne studere teologi på engelsk, og efter en snak med en elev fra Acts, fandt jeg ud af, at jeg ikke behøvede at lede længere. Acts Academy har fuldstændig ændret mit liv. Jeg har fået nye venner “der bygger mig op” og supporter mig på måder, jeg ikke har oplevet før. Undervisningen har gjort mig klogere på Gud, men endnu mere end det har jeg også fået flere personlige oplevelser med Gud.

-I Åbenkirke er jeg “SoMe Manager” for Ignite, hvor jeg får lov til at udvikle mig på mine kommunikations og lederskabsevner. At være praktikant i Åbenkirke er inspirerende, og giver mig mulighed for at prøve de ting af, som jeg lærer på skolen. Derudover har jeg også fået helt nye venner!

Alexander og Silas kan varmt anbefale et ophold på Acts Academy

-Hvis jeg skulle reklamere for højskolen, ville jeg fremhæve det fantastiske fællesskab og det helt specielle Guds nærvær. Vi hepper på hinanden og ønsker det bedste for hinanden. Der er en respekt og forståelse for hinandens forskelligheder. Og så er det topklasse undervisning, der i den grad er livsforvandlende, siger Alexander som er praktikant i Åbenkirke.

-Hvis du drømmer om at lære Gud bedre at kende, og udvikle dig både personligt og professionelt så kan jeg varmt anbefale Acts Academy. Det har været det mest livsforvandlende der nogensinde er sket for mig, siger Silas som er praktikant i Åbenkirke.

-Vi starter vores forårskursus lørdag d. 7 januar. Man kan læse mere og tilmelde sig på actsacademy.dk, fortæller Lars Bo Olesen.