Skal du ungdomsvelsignes i 2023?

Teentro – et alternativ til den folkekirkelige konfirmation.

Som et led i at forberede vores teenagere til deres store dag når de skal ungdomsvelsignes, tilbyder vi et undervisningsforløb i Åbenkirke. Målgruppen er teenagere mellem 13-14 år. Vi arbejder ud fra et materiale, som hedder Teentro og er udarbejdet ud fra en pædagogisk model, der lægger vægt på inklusion, fællesskab, undervisning gennem erfaring og deltagelse.

Målet er at klæde vores teenagere på i forhold til spørgsmål omkring tro og Gud. Der er mange spændende emner og mange forskellige undervisere, bl.a. flere af vores dygtige præster. På den måde ønsker vi at skabe en naturlig kontakt til lederne i kirken og rum for at udvikle sig.

Vores undervisning sætter de unge i centrum, og man kan spørge om alt. Det er ikke sikkert der er et svar på alt. Vi ønsker at fremme forståelsen for Guds ord gennem dialog og opgaver. Vi ønsker at skabe et rum, hvor man føler sig hørt og set. De unges oplevelser, erfaringer, overvejelser og tanker er vigtige.

Vores ønske er at klæde de unge bedst muligt på i en atmosfære af tro og opmuntring.

Ungdomsvelsignelsen er søndag d. 14. maj – skal du ungdomsvelsignes næste år, så skriv og meld dig til på lej@aabenkirke.dk