Åbenkirke får ny børnekirkeleder og funktionsansvarlig for børn og junior

Vi kan med stor glæde meddele, at vi har fundet den nye B&U-leder, til at tage over efter Hanne Høyer som leder af børnekirken og Benny Bjerregaard som funktionsleder for børne-, junior- og teenkirke:

Chrissy Kristensen vil overtage opgaven i en deltidsstilling (tre dage), sammen med sin mand Nicolaj (en dag), der vil hjælpe børnekirken med at producere musik og video-materiale.

Vi har et kendskab til Chrissy Kristensen gennem både hendes arbejde som ungdomspræst i Citykirken i Århus og som lærer på bibelskolen i Mariager. De seneste år har Chrissy og hendes mand desuden lavet børnekirke-videoer, børnesange, og Chrissy har ledt børnekirken i Mariagerfjord Frikirke.

Vi har i Chrissy fundet en medarbejder, som ser børn som en vigtig del af kirkens liv, tænker i klubaktiviteter for børn som kontaktpunkt mellem lokalmiljø og kirke. Vi tror hun er en god teamspiller, som kan lede og motivere de frivillige medarbejdere. Og så tror vi, at hun kan formå at bygge bro mellem kirke og lokalområde bla. gennem klubaktiviteter og videomateriale.

Chrissy og Nicolaj har sammen to sønner. Familien går igang med at sælge hus i Mariager og lede efter noget i Herning, men forinden de rykker til Herning skal de på en længe planlagt orlovsrejse til Sydamerika i april og maj måned. Det nøjagtige ankomsttidspunkt til Herning vil vi koordinere med familien, men vi vil være klar til dem, så snart de rykker teltpælene op.

Lad os takke Gud for et godt match til et vigtigt arbejde i kirken, og lad os bede om velsignelse til denne familie på fire, når de skal rykke teltpælene op for at bygge kirke sammen med os.

Familien kommer på besøg i Åbenkirke søndag d. 13. marts, hvor vi vil præsentere dem for jer alle på gudstjenesten.