I Jesu fodspor, med din smartphone som guide

Nyt værktøj hjælper dig med at være en medvandrer på et andet menneskes trosrejse.

“Safar”, en ny app tilgængelig i App Store, er designet til at være din ledsager på din kristne rejse. Uanset om du er en erfaren kristen, der ønsker at hjælpe andres trosrejse, eller en ny troende, der søger vejledning, kan “Safar” hjælpe dig med at gå dybere i din tro og vokse i din relation til Jesus.

Åbenkirke har været med til at oversætte materialet til dansk, og det indgår som en af de tre tråde i vores beskrivelse af Åbenkirkes “Next Steps” – altså de skridt vi opfordrer enhver kristen til at gøre til sunde vaner i sit kristenliv: At være en kristen medvandrer for en på opdagelse i troen (Safar), at læse evangelierne sammen med to andre (Mikrogrupper), eller at være i en netværksgruppe om tro og kristenliv.

Inspireret af den forfulgte kirkes vækst!

“Safar” blev udviklet i Iran, hvor kirkerne oplever en hurtig vækst i antallet af nye troende. De havde brug for en effektiv måde at gøre disse nye troende til disciple af Jesus på, og “Safar” var svaret. Appen er baseret på princippet om “en til én” discipelskab, hvor en mere erfaren kristen mentor er tros-medvandrer sammen med en ny troende.

Hvordan “Safar” fungerer

“Safar”-modellen,  uanset om det er via hjemmesiden eller app’en,  tager dig igennem fem nøgleområder i discipelskabet af Jesus:

Relation: Byg et stærkt fundament af venskab og tillid gennem trosrejsen med et andet menneske.

Bøn: Bed regelmæssigt for hinanden og søg Guds vejledning i jeres fælles rejse.

Bibelen: Udforsk Bibelen sammen og lær at anvende dens visdom i jeres liv.

Praksis: Gør det, I lærer, til handling og oplev forvandlingen i jeres liv.

Udholdenhed: Giv ikke op i modgang, men hold fast i troen og støt hinanden.

“Safar” er mere end bare en app – det er et fællesskab mellem kristne, der er villige til at hjælpe hinanden med at vokse i troen. Download “Safar” i dag og begynd din tros-rejse sammen med et andet menneske, som du ønsker at invitere med på en række tros-samtaler.

Tilgængelig i App Store: søg på “Safar Discipleship” (husk både dansk og engelsk er tilgængelige sprog). IOS-app-store / Google Play

Læs mere om “Safar” på https://www.safar.org/

–NPH–