Præsentation af nye medlemmer – Emmy & Hans Peter Rousing

-Tilsammen har vi syv børn. Seks drenge og en pige. I alderen mellem 21 og 38. Nichlas, som er gift med Sarah. De har fire piger. Benjamin, som også er gift med en Sarah, har to børn, og venter nummer tre. Victoria, som skal giftes med Andreas i 2024. Alexander, Lukas, Marcus og Julian. De sidste fire drenge er endnu ikke gift, så vi forventer at få endnu flere skønne børnebørn.

Arbejde og kirkebaggrund

-Emmy er blomsterdekoratør og har butikken, Vestergades Blomster, i Herning. Pt. ligger den på Glentevej, men i starten af januar 2024, rykker hun tilbage til Vestergade, hvor butikken oprindelig lå, men nu i nye bygninger.

Hans Peter er netop raskmeldt efter en længere sygemelding, grundet nye knæ.

-Hans Peter er opvokset i Aarhus, hvor han har haft sin gang i Pinsekirken det meste af livet. Han var med i opstarten af Hillsong  Aarhus, indtil vi begge startede i Åbenkirke. Emmy har været i Pinsekirken i Herning indtil 2018, hvor hun også samtidig deltog i Hillsong Aarhus.

Fritidsinteresser og bolig

-Vi elsker at køre MC, nyder naturen og den friske luft. Vi kan lide at spille, er familiemennesker og elsker at have besøg af venner og familie, og at lære nye mennesker at kende. Vi elsker at rejse. Senest har vi været i USA. Musik, herunder klassisk og opera er en af HP’s passioner.

-Vi bor i Bording i en skøn muremestervilla fra 1907, som i sin tid startede som afholdshotel, hvilket kun varede få år, hvorefter det overgik til dyrlægebolig, indtil vi overtog for 4 år siden. (Og der er ikke meget afholdshotel over huset længere. ) 😉

Ting vi sætter pris på i Åbenkirke

-Emmy er med i velkomstteamet og Hans Peter på fototeamet. I 2024 er der også andre opgaver vi overvejer at deltage i. Vi sætter pris på følgende:

Lovsangen, stærk tro, sund, radikal, relevant og autentisk undervisning. Åbenhed for Helligåndens vejledning.

Et skønt og fantastisk pastorteam, i øjenhøjde, imødekommende og favnende.

Interview/Pia