Nyt fra missionsmarken – OpenChurch Kampala

En ny kirke er ved at spire frem i Kampala, Uganda. Farming4Life har i mange år haft aktiviteter i Uganda, og nogle af de relationer oplever nu en længsel efter at plante en Åbenkirke i Kampala. I foråret var ledende præst, Lars Bo Olesen, på besøg, og siden er der blevet arbejdet med at bygge teams og skabe en kultur som afspejler Åbenkirkes værdier.

Godrey Musekwa, som leder teamet, skriver:

“Efter besøget af Lars har vi virkelig oplevet Guds godhed over vores arbejde i Kampala. Vi har samlet og træner forskellige teams som alle er begejstrede for at se visionen om en Åbenkirke i Kampala blive til virkelighed. Vi begyndte med at mødes én søndag i måneden, det blev til to søndage i måneden, og i oktober vil vi gerne mødes hver søndag.

Vi har 5 netværksgrupper som nu kører i forskellige områder af Kampala. Vi har set 5 mennesker som har taget imod Jesus. En ung mand, Daniel kom til os efter han havde mistet sit job. Gennem ham fik vi kontakt til 7 andre unge, blandt dem en muslimsk kvinde som gav sit liv til Jesus.

Den sidste søndag i måneden fejrer vi alle månedens fødselsdage. Det er med til at bygge fællesskab og at vi kommer tættere på hinanden.”